Pojďme se seznámit
Věříme, že ve škole nemusí zvonit, že se děti mohou učit navzájem, učit se z chyb a z prožitků.
Věříme, že příroda je mocná učitelka a že respekt a důslednost je ten správný přístup k dětem.
A podle toho naší školu i tvoříme.
Vedení

Mgr. Bc. Petra Komárková, Ph.D.
ředitelka a zřizovatelka
Jako školní dítě jsem nerozuměla přestávkám, které mne systematicky vyrušovaly ze zaujetí nebo byly milníkem vysvobození. S narozením vlastních dětí přišla touha nabízet jim smysluplný způsob objevování světa, která vyústila v otevření Mintu. Chci, aby děti žily své životy už ve škole (ne se jen se ve škole připravovaly na život), aby měly možnost obohacovat se vzájemně, nasávat zkušenosti i mimo školu a samy věděly, v čem jsou dobré, co je baví a na čem jim záleží, aby se učily v souvislostech.
Sebevzdělávání, sbírání zkušenosti a pilování dovedností mne stále baví. Máme s manželem tři děti, které už všechny navštěvují Mint. Ráda cestuji, běhám, lyžuji, jezdím na silničním kole, plavu, čtu či studuji, zahradničím a když už je toho opravdu moc, tak tvořím rukama nebo koukám do mraků.
Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu Jihočeské Univerzity, obor Učitelství pro střední školy a tamtéž také učitelství pro 1. stupeň (Mgr.). Na Univerzitě Pardubice jsem vystudovala fakultu Veřejné ekonomiky a státní správy (Bc.). V Brně jsem vystudovala doktorské studium na Fakultě informatiky na Masarykově Univerzitě (Ph. D.). Žila jsem v Americe, v Německu i Portugalsku.
Sleduji trendy ve vzdělávání ve škole i mimo ni, zajímám se o alternativní pedagogické přístupy, užívám si vzdělávání v Montessori pedagogice.
Zástupkyně ředitelky

Mgr. Jana Čevelová
zástupkyně ředitelky
K práci ve škole mě přivedla Petra při zakládání Mintu. O montessori pedagogice jsem tehdy moc nevěděla, ale od prvního okamžiku mě začal tento směr zajímat. Vše se podařilo a do naší školy jsem nastoupila na pozici asistenta pedagoga v 1. trojročí. Dál jsem získávala zkušenosti na kurzech zaměřených na Montessori pedagogiku pro věk 6-12 a těšila jsem se, že moji 2 synové okusí pocit svobody a bezpečí při vzdělávání až nastoupí k nám do školy.
Montessori pedagogika mi pomáhá chápat věci jinak, s nadhledem, bez stresu a příjemném prostředí. Chtěla bych, aby se děti u nás cítily spokojeně a aby jejich touha po vzdělání nikdy nevyhasla. Pomáhám dotvářet pokojného ducha třídy, kde smysluplná práce dělá radost dětem i dospělým. Při nepřítomnosti zastupuji Petru jako zástupce ředitele. Ve škole též působím jako koordinátor pohybových aktivit.
Vystudovala jsem Fyzioterapii na VOŠ, dále FTVS na KU s akreditací učitelství pro střední školy. A v roce 2019 jsem absolvovala AMI asistentský kurz 6-12.
Svou dřívější působností ve sdružení Kontakt bB jsem škole prospěšná i jako instruktorka plavání.
Mateřská škola - třída 0. M

Irena Zabloudilová
vedoucí mateřské školy, průvodkyně
Jsem původně zdravotní sestrou. Vystudovala jsem SZŠ obor Dětská sestra. Po maturitě jsem pokračovala v nadstavbovém studiu Sestra pro intenzivní péči. Po absolutoriu jsem 15 let pracovala na transplantačním oddělení, z toho sedm let jako transplantační koordinátor. O montessori principy a vzdělávání jsem se začala zajímat po narození prvního syna. Absolvovala jsem několik montessori seminářů a workshopů, akreditované kurzy Montessori pedagogika I, II, III. Po nástupu do Mintu jsem se dále vzdělávala, úspěšně dokončila roční montessori zážitkový seminář pro děti 3-6 let vedený AMI lektorkou. Potvrdila jsem si, že práce s dětmi mne naplňuje, učí a stále posouvá. Pedagogické vzdělání jsem si doplnila studiem SŠ v oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Ve volném čase se kromě rodiny věnuji cestování, relaxuji aktivním pobytem v přírodě. V zimě snowboarduji a lyžuji.

Lucie Šebelová
průvodkyně mateřské školy
Po zkušenostech ze státního školství a po absolvování SPgš v Boskovicích věděla, že se bude zajímat o alternativní směry ve vzdělávání. Waldorf ji příliš neoslovil, ale našla se v Montessori pedagoice. Pracovala do mateřské dovolené přes 14 let v Montessori školkách v Brně. Věnovala se primárně předškolním dětem, připravovala výtvarný kroužek, lektorovala angličtinu. Během práce průvodkyně získala Montessori národní diplom, absolvovala kurzy: Edukačně – stimulační skupiny, Respektovat a být respektován, dvouleté studium Arteterapie a stáž v Montessori zařízení v Nizozemí. Ůspěšně absolvovala Montessori roční kurz vedený AMI lektorkou. Má dokončené bakalářské studium v oboru Sociální pedagogika. Mimo pedagogické práce fungovala jako doručovatelka, terénní sociální pracovnice v nejen romských rodinách, docházela jako dobrovolnice do Nesehnutí v rámci kampaně Ženská práva a do azylového domu tvořit program pro děti z rodin postižených domácím násilím. Ve volném čase se věnuje rodině, cestuje, zajímá se o kulturu, čte, sportuje a v neposlední řadě chodí ven do přírody.

Tereza Kudláčková
asistentka mateřské školy
První zkušenosti s dětmi se speciálními potřebami získala již ve svém dětství, kdy vyrůstala a byla těmito dětmi obklopena ve stacionářích a v dětském domově, ve kterých působila její matka. Rozlišné přístupy ve výchově a vzdělávání u dětí v těchto prostředích jí inspirovalo natolik, že se dala na studium umělecké školy a po ukončení studia, pracovala jako učitelka v LŠU, kde naplno mohla uplatnit nabité zkušenosti také u dětí, které si žádaly odlišný přístup ve vzdělání a tvorbě. Později její kroky vedly do ZŠ jako asistent pedagoga a začala se naplno věnovat nejen výchově a vzdělávání
dětí se speciálními potřebami, ale také alternativním technikám ve vzdělávání. Nástupem do mateřské školky a práce s malými dětmi v příjemném, klidném, nevšedním, svobodném a bezpečném prostředí jí motivuje a naplňuje…splnil se jí životní sen.

Zuzana Literová
asistentka mateřské školy, správa fotek na webu
Po mnoho let jsem pracovala v oblasti administrativy, kde jsem nabyla cenné zkušenosti. Avšak práce s dětmi mě vždy naplňovala a dávala smysl. Podněcovnáním mých přátel jsem se rozhodla udělat radikální změnu ve své profesi.
Studium bakalářského programu Speciální pedagogiky obor vychovatelství bylo pro mě důležitým krokem na mé cestě. Navázala jsem dvouletým sebezkušenostním kurzem arteterapie výtvarným uměním. I když jste pár let váhala, našla jsem odvahu udělat krok směrem k práci s dětmi. Nabídka práce v Mintu se stala pro mě skvělou příležitostí, které jsem se chopila s odhodláním a nadšením. Nyní se postupně dále vzdělávám a rozšiřuji si své pedagogické dovednosti a znalosti.
Mimo pracovní činnost se věnuji i řadě zájmových aktivit, které mě pomáhají udržet si rovnováhu mezi prací a osobním životem. Cestování, tanec, turistika, arteterapie a pobyt v přírodě jsou pro mě zdrojem radosti a inspirace.
Jsem ráda, že jsem našla odvahu změnit svou profesní dráhu ve prospěch svých skutečných zájmů a vášní.
1. trojročí - třída I. M

Cavalcante Gondim Kallil Vanderik
lektor 1. trojročí
Both my mom and dad are teacher and as the apple doesn't fall far from the tree, I follow the same path. I believe completely in that Paulo Freire's quote "teaching is an act of love". And I always wanted to work with something meaningful.Besides, I have been in touch with different methodologies in the past decade teaching kids and adults and I do believe that Montessori's has a lot to do with the ideal way of teaching. I came to Czech Republic in 2023 and living here was a dream I had back in 2015 and it finally came true. I really like the culture, history and atmosphere here. Meanwhile in my free time, I love arts in general. Playing the drums, the guitar and drawing are definitely my cup of tea. Apart from that, I always enjoy spending time with my family and getting to know new places in Brno.
2. trojročí - třída II. M

Mgr. Kristýna Jirásková
průvodkyně 2. trojročí
Práce s dětmi mě vždy naplňovala. Fascinujeme mě pozorovat, jak mohou děti rozkvétat, když se jim dá důvěra, prostor a připravené prostředí. Mým cílem je doprovázet děti jejich vzděláváním, kde na konci naší společné cesty jsou děti samostatné, kreativní osobnosti, které se nebojí projevit. Vystudovala jsem obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a Speciální pedagogika pro ZŠ (logopedie, surdopedie a poruchy učení) na Pedagogické fakultě MU v Brně. Mám pracovní zkušenosti jako logopedka i speciální pedagožka. Od roku 2017 jsem se stala součástí profesního a přátelského týmu naší školy. Absolvovala jsem řadu seminářů o Montessori pedagogice včetně asistenského kurzu AMI 6-12.

Bc. Veronika Zikmundová
asistentka 2. trojročí
Veronika působí již několik let v základní škole Mint jako asistentka pedagoga. Původně vystudovala fyzioterapii, ke které se záhy přidala ještě speciální pedagogika. Pracovala také jako instruktorka plavání zdravotně znevýhodněných dětí, zajišťovala chod neziskové organizace a učila v zahraničí děti s českými kořeny češtinu. Montessori metoda ji oslovila především díky svému celostnímu přístupu k dítěti a způsobem, kterým dětem předává cenné životní lekce. Vždycky měla blízko k přírodě a nejraději svůj volný čas tráví na lesních nebo horských stezkách, popřípadě v zeleni své zahrady, o kterou ráda pečuje. Ráda usedne nad dobrou knihou od současných autorů. Miluje cestování a poznávání nových míst a nadšeně plánuje rodinné výlety a dovolené. Je vdaná, má dvě děti.

Ethan Crabtree
lektor 2. trojročí
I initially came to the Czech Republic from England as an Erasmus volunteer, and having spent 4 years teaching English at a Montessori school in Zlin I decided I wanted to experience a different part of the country. For me, teaching English is the most rewarding thing, and to see the progress that they make over time and to help to instil important values in them makes it all the more worthwhile. Before coming here I lived in Greece, America and Belgium, but would travel as often as I could and have in total visited over 70 countries. During this time I would privately tutor children and young adults of all abilities from primary schools up to university level in English, Korean and Japanese, and continued to do so during my first year and a half in Czech Republic. In my spare time I enjoy meditation, hiking, and am currently working towards achieving my International Master title in chess.
3. trojročí - třída III. M

Zita Parmova
průvodkyně 3. trojročí
Vystudovala jsem učitelství českého jazyka a literatury a dějepisu na Filozofické fakultě v Brně. Po několikaleté praxi v klasické škole jsem si uvědomila, že mi větší smysl než oddělená výuka jednotlivých předmětů a zvonění po každých 45 minutách dává věnovat se vzdělávání v propojených tematických blocích. Ráda trávím se studenty čas na různých kulturních a poznávacích akcích ve městě i v přírodě, baví mě učit v souvislostech. Ve své práci se snažím využívat poznatků z kurzů kritického myšlení a formativního hodnocení, které jsem absolvovala. Inspirací jsou mi taky mé tři vlastní děti. Snažím se ve studentech podporovat jejich dobré stránky a talent, kterými ostatní mohou obohatit, a zároveň jim pomáhat vykročit z komfortní zóny a objevovat nové cesty a řešení. Ve volném čase ráda hraji na hudební nástroje, těší mě chvíle strávené čtením i procházkami v přírodě.

Barbora Adamčová
průvodkyně 3. trojročí
Pocházím z učitelské rodiny a vždy jsem tíhla ke sportu, takže moje cesta po gymnáziu vedla na fakultu tělesné výchovy a sportu Karlovy univerzity v Praze, obor tělesná výchova - matematika. Po zranění ve třetím ročníku jsem přestoupila na pedagogickou fakultu UK, kde jsem stejný obor dostudovala. Od roku 2010 jsem působila v klasickém školství. Po návratu z mateřské dovolené jsem se začala zajímat o další sebevzdělávání ve formativním hodnocení, Hejného metodě, činnostním učení, propojení výuky s IT a dalším. Kromě on-line seminářů jsem absolvovala několik letních škol a kurz Soft skills v portugalském Portu v rámci projektu Erasmus+. Po nabytí těchto nových zkušeností mě postupně začínaly tlačit hranice klasické školy. Začínala jsem vidět, že úkol školy by měl být připravit děti na život, dát jim možnost rozvíjet se v oblastech, které je baví. Děti by se měly učit všemi smysly, propojovat získané poznatky, prakticky je využívat a nést zodpovědnost za své učení.

Tereza Marková
průvodkyně - 6. ročník - současně na mateřské dovolené
Pedagogika byla moje jasná cesta již od útlých let. V osmi letech jsem založila a pak několik let vedla třídu, kam docházel můj bratr, sestřenice a bratranci. Později jsem sice studovala architekturu, ale práce s lidmi mi byla vždy blíž než práce s domy. Věnovala jsem se vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí, lektorství, tvorbě a realizaci adaptačních i jiných zážitkových kurzů. Mimo hodnot a přístupu, který je mi blízký, mě na montessori pedagogice uhranul svět matematiky. Dokonalost a krása pomůcek, jejich provázanost a promyšlenost didkatického systému. Stále mě baví jej objevovat. Ve volném čase pokračuji ve svém pedagogickém vzdělávání na filosofické fakultě, procházím sebezezkušenostním výcvikem vedení tříd a skupin osobnostního rozvoje, chodím po horách a hraju na kytaru.
Odpolední aktivity - družina

Jana Pokorná
vychovatelka ve družině
Vystudovala SPŠ textilní obor návrhářství oděvů, obor vychovatelství se zaměřením na výtvarnou výchovu na pedagogické fakultě MU. Absolvovala roční kurz akvarelu v UK. V Mintu zaštiťuje výtvarnou výchovu a družinu. Vede keramickou, textilní a výtvarnou dílnu. S manželem vychovávají dvě děti a pokud čas dovolí ráda se věnuje restaurátorství a šití patchworku.
Kroužky

Jana Reichl
výtvarný ateliér, prostorové vytváření
Jana studovala na Pedagogické a Filozofické fakultě MU v Brně. Zabývala se výukou češtiny pro cizince stejně jako soukromou výukou angličtiny. Od roku 2007 působila jako galerijní pedagog při Domě umění města Brna a později jako asistentka galeristy. Kromě grafického designu (janareichel.com) se věnuje edukačnímu projektu VENKU (leto-venku.cz), v rámci kterého pořádá letní výtvarné kurzy a plenér pro děti.

Dalibor Turza
hra na hudební nástroj - kytara, ukulele
Kancelář

Jana Unčovská
koordinátorka administrativy a projektů
Vystudovala jsem pedagogiku na FF MU a sociologii a humanitní environmentalistiku na FSS MU. Pracovala jsem jako manažerka výzkumných projektů na Masarykově univerzitě, a to nejdříve na rektorátě a potom přímo ve skvělých výzkumných týmech. Bavilo mne utvářet podmínky, ve kterých mohli výzkumníci i výzkumnice dělat svoji práci.
Podobně vnímám i svoji roli v Mintu, kde zajišťuji administrativní chod kanceláře. Jsou to ty občas neviditelné činnosti na pozadí, které připívají k tomu, že mohou průvodci a průvodkyně doprovázet děti na jejich cestě za poznáním.

Daniela Sychrová
ekonomka, účetní
Daniela vystudovala na PEF Mendelu v Brně obor sociálně ekonomický a manažersko ekonomický. Během studia i po něm pracovala jako grantový poradce. Nyní se stará o účetnictví a ekonomické záležitosti školy. Volný čas jí naplňují její tři děti, ráda běhá a čte.
Jídelna - výdejna

Iveta Šafaříková
výdej obědů, péče o zázemí školy
Po 13-ti leté praxi v restauračním a hotelovém provozu, jsem se stala matkou 2 dětí. Osud mě zavál do “Mintu” a já se začala starat o spokojená bříška těch nejmenších strávníků, Vašich dětí.
Mám na starost vedení jídelny, výdej obědů a komunikaci s Prima jídelnou. Dohlížím na čistotu prostředí ve škole a aktivně se podílím na provozních věcech pro školu i školku.
Líbí se mi kreativní věci, cesta za poznáním a výlety do přírody.
Snažím se k práci přistupovat s láskou a péčí a pomáhat všude tam, kde je potřeba.

Ivana Dvořáková, Monika Němcová
úklid
Naším cílem je rozvíjet jedinečnou individualitu vašeho dítěte.